Makers

Bekijk hier de merken waarvan wij producten op de webshop hebben staan, deze pagina zal binnenkort een update krijgen met alle merken in onze winkel.

Alpaca Loca

Alpaca Loca

De Andes en Europa komen samen door de kussens en plaids van Alpaca Loca. De gebruikte wol is namelijk afkomstig van alpaca’s uit Ecuador. Eigenaresse Annemarie Lucassen kwam door haar werk als stewardess in Ecuador terecht en maakte kennis met de alpacawol waar het land bekend om staat. Met haar geboren liefde voor dit bijzondere materiaal richtte ze in 2017 Alpaca Loca op.

Bekijk merkpagina
Angelorina

Angelorina

Jorine werkt onder de naam Angelorina als artiest en kunstenaar. Vanuit haar studio in Amsterdam creëert ze een eigen ondeugende fantasiewereld, van zowel schilderijen als prints, vol met mooie figuren. Hiermee slaat ze een brug tussen de harde realiteit en een wereld waar we eigenlijk in willen wegdromen. Haar kleurrijke werk is geïnspireerd op werk van pop-art kunstenaars zoals Roy Lichtenstein en heeft veelal een connectie met Hollandse cultuur.

Bekijk merkpagina
Ano Studio

Ano Studio

ANO Studio is een kleine Nederlandse Design Studio gevestigd in Amsterdam. De ontwerpen komen van Hannah Kay, de creatieve maker achter ANO. Haar ontwerpen zijn vaak geïnspireerd door de Japanse cultuur die wordt gekenmerkt door zachte pastelkleuren en de oranje kleuren. ANO biedt een scala aan briefpapier, kunst aan de muur en kleine accessoires.

Bekijk merkpagina
Balaboosta

Balaboosta

Bekijk merkpagina
BIS Publishers

BIS Publishers

BIS Publishers heeft sinds zijn oprichting in 1985 zijn ogen altijd open voor nieuwe gedachten, methode en technieken die creativiteit stimuleren in de breedste zin van het woord. Het is een Amsterdamse bedrijf dat boeken publiceert van hoge kwaliteit voor studenten, professionals and creative geesten!

Bekijk merkpagina
Bufandy

Bufandy

Trend en traditie samenbrengen door het creëren van modieuze producten met een verhaal, dat is Bufandy. De combinatie van eeuwenoude tradities met hedendaagse mode en design zorgen ervoor dat alle ontwerpen van Bufandy zowel een modern als een traditioneel gevoel uitademen.
Het verhaal van Bufandy begint bij Dorien Straathof, die als reisbegeleidster intensief in contact kwam met de lokale bevolking en cultuur van Ecuador.

Bekijk merkpagina
CB

CB

Bekijk merkpagina
Drysdale the Label

Drysdale the Label

Oprichtster Megan Drysdale is een illustrator uit Amsterdam, woonachtig in Glasgow. Hoewel getroffen door PTSS en depressie vond ze een uitlaatklep in kunst. Ze begon zichzelf te erkennen als compleet mens, eerder dan dit af te laten hangen van andermans oordeel. Het gaat om zelfwaardering, openheid en acceptatie: de artworks helpen haar emoties te reguleren en om te ontsnappen van een negatieve zelfperceptie.

Bekijk merkpagina
Dutch Harvest

Dutch Harvest

Oprichtster Esther Molenwijk raakte gefascineerd door de hennepplant en vroeg zich af hoe zij de verschillende mogelijkheden van deze plant kon herintroduceren in Nederland. Als echte theeliefhebber besloot ze eerst een thee te maken. Haar milde, maar prikkelende thee viel in de smaak bij vrienden en familie, wat haar hennepavontuur in gang zette. Samen met hennepverbouwer Albert Dun en kruidenvakvrouw Tanja Hilgers maakt zij tegenwoordig de theemelanges van Dutch Harvest.

Bekijk merkpagina
Eat Mielies

Eat Mielies

Het kleine, in Amsterdam gebaseerde illustratie-bedrijf Eat Mielies Weird Illustration draait om het vieren van de eigenaardigheid van menselijke lichamen. Kim, de oprichter van het illustratie-bedrijf, merkte op dat dikke, oude, behaarde mannen vaak tatoeages laten zetten van jonge, mooie vrouwen. Hierbij ontstond haar vraag: wie nemen er eigenlijk tatoeages van die dikke, oude, behaarde mannen? Niemand.

Bekijk merkpagina
El Jefe

El Jefe

Wat begon als een hobby in de keuken is nu uitgegroeid tot een ware onderneming. De founder van El Jefe, Joris de Monchy, woonde een aantal jaar met zijn vrouw in Texas waar hij geïnspireerd raakte door de Tex-Mex keuken en de typische hot sauce die onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Na heel wat jaren in de reclamewereld hebben gewerkt, vond Joris het tijd om het roer om te gooien en begon met het maken van salsa

Bekijk merkpagina
ELLES

ELLES

Als je denkt bewust te zijn van je omgeving, denk dan opnieuw. Of neem een kijkje op de tekeningen van Elles Middeljans. Werkend onder de naam ELLES, maakt ze stedelijke landschappen op een manier die je zelden eerder hebt gezien. Elles Middeljans is een Nederlands kunstenares. Gefascineerd door de steden die ze bezoekt en bewoont, tekent ze stedelijke ruimtes en objecten met een scherp oog voor detail. Haar tekeningen zijn speels, wat resulteert in fantasievolle, kleurrijke en positieve kunstwerken

Bekijk merkpagina
Empathic Wisdom Cards

Empathic Wisdom Cards

De uitvinder van de Empathic Wisdom Cards is Jennifer Kumer. Zij is een autodidactisch visueel kunstenaar en creativiteitscoach, woonachtig in de Amsterdamse kunstenaarsverblijf OT301 aan de Overtoom. Haar doel is om empaths (sensitieve personen) de ondersteunen om hun creatieve potentieel volledig te laten bloeien. Naar eigen zeggen veranderde haar leven compleet nadat ze haar creativiteit voor haarzelf had teruggewonnen, daarom is ze gemotiveerd om dit bij anderen ook voor elkaar te krijgen.

Bekijk merkpagina
Gin Mayo by Mossel & Gin

Gin Mayo by Mossel & Gin

Gin Mayo is een cocktailsaus die in 2014 werd bedacht door Josh shelter, mede-eigenaar van vis- en schaaldierenrestaurant Mossel & Gin, en zijn toenmalige chef-kok Sten Lezer. Gasten van het restaurant, gelegen in het Westerpark, kregen de saus standaard geserveerd bij een portie mosselen met friet. Zij willen deze vernieuwende, maar gouden combinatie tot een begrip maken. De toepasselijke naam Mossel & Gin is hier dan ook uit afgeleid.

Bekijk merkpagina
Glitch

Glitch

Glitch is een modemerk dat opgericht is in São Paulo-Brazilië. De belangrijkste producten zijn fanny packs, schoudertassen, backpacks en ook gedrukte shirts. Glitch gaat helemaal om leuk zijn, vrij bewegen en dansen terwijl al je belangrijke bezittingen veilig zijn! Alle producten zijn hand gemaakt met liefde, zorg en met een tropische Groove in Brazilië.

Bekijk merkpagina
Goochem Dutch Design

Goochem Dutch Design

Vanuit hun eigen werkplaats in het Wilhelmina Gasthuis in Amsterdam, maakt Goochem Dutch Design al 35 jaar houten speelgoedauto’s en interieuraccessoires. Niet van zomaar hout, maar van reststukken dat wordt geleverd door Stadshout, een stichting dat bomen uit Amsterdam een tweede leven geeft. Goochem Dutch Design droogt en bewerkt het hout vervolgens zelf.

Bekijk merkpagina
Green Recycled Organics

Green Recycled Organics

Jan Willem Bosman Jansen is de initiatiefnemer achter Green Recycled Organics. Zijn vrouw startte eind jaren ’90 een kindertehuis in Zimbabwe. De voortdurende problemen in voedselvoorziening inspireerden hen om te starten met het gebruik van restafval voor paddenstoelenteelt. Jan Willem en zijn vrouw gebruikten deze methode om de kinderen in Zimbabwe zelfvoorzienend te maken.

Bekijk merkpagina
Hagelswag

Hagelswag

Robbert Vos en Lennart de Jong vormen het duo achter het chocoladeproduct. Beide hebben een reclameachtergrond, maar focussen zich sinds 2014 op het "verhippen" van hagelslag. Vos en De Jong volgen in de voetsporen van Gerbrand Slag, een innovatieve chocolademaker uit het 17e -eeuwse Amsterdam. Slag was de eerste in de industrie die kleine stukken chocolade op brood tot product maakte.

Bekijk merkpagina
Instock

Instock

Wist jij dat een derde van alle voedselproductie wereldwijd verspild wordt? Doodzonde. Er is een overschot aan producten waar soms helemaal niets aan mankeert of net iets minder mooi is. Restaurant Instock vindt dat hier ook een markt voor moet zijn. Daarom halen zij producten op van bijvoorbeeld een vishandelaar of een vleesverpakker, die zij verwerken in gerechten van hun restaurant in Amsterdam en Utrecht.

Bekijk merkpagina
Iris Nijenhuis

Iris Nijenhuis

Iris Nijenhuis is een Amsterdamse ontwerpster met een passie voor lasersnijden en een brede interesse in experimentele vormen en structuren. Ze studeerde af aan het Amsterdam Fashion Institute met een collectie stoffen en unieke stukken die ontstonden uit een breed onderzoek naar de innovatieve technieken van het gebruik. Ze probeerde de waarde van textiel uit te breiden door de essentie te extraheren en functionaliteit aan de stoffen toe te voegen.

Bekijk merkpagina
Kloq

Kloq

KLOQ doet oude tijden herleven. De karakteristieke wand- en mantelklokken zijn gemaakt door designer Arjan Ros die als zoon van een horlogemaker opgroeide tussen de uurwerken. Hij wilde echter niet in de voetsporen van zijn vader treden en ging aan de slag als grafisch ontwerper. Tot hij de film ‘Moonrise Kingdom’ zag en zijn oog viel op een felgele, staande klok in het huis van een van de hoofdpersonages.

Bekijk merkpagina
Liza Witte

Liza Witte

Maak kennis met de handgemaakte, verzorgende producten van de Amsterdamse alchemist Liza Witte. De body oils en Room Fragrance werken harmoniserend en ontspannend voor de huid. Veel van haar producten bevatten een een rijke mix van jojoba, noten, zaden en etherische oliën. De lichaamsverzorging komt in een modieus flesje met een old school etiket. Fan van de minimalistische look and feel? Dan zijn deze producten echt iets voor jou. Bedenk maar hoe mooi deze producten zullen staan op het plankje in de badkamer.

Bekijk merkpagina
Marley's Amsterdam

Marley's Amsterdam

De jonge ondernemers Thomas, Chiara en Ronald zijn de oprichters van Marley’s, een vaste shampoo. Met deze nieuwe vorm van shampoo willen ze de markt wakkerschudden: zij vinden dat het niet zo kan zijn dat het grootste bestanddeel in een shampoofles Aqua (water) is. En dat wanneer bij een gemiddelde douchebeurt al minimaal 50 liter water door de afvoer stroomt.

Bekijk merkpagina
Mister Adam

Mister Adam

Adam Oostenbrink, werkend onder de naam Mister Adam, is grafisch ontwerper en drukker gevestigd in Amsterdam. Vanuit zijn eigen atelier en drukkerij creëert hij multidisciplinaire werken voor een breed scala aan klanten. Zijn eigen opvallende typografische werk is te omschrijven als ongedwongen, kleurrijk en levendig. Dit is goed terug te zien in zijn handgemaakte prints waarbij de analoge techniek zeefdruk wordt gebruikt.

Bekijk merkpagina
Niets Liever

Niets Liever

Bekijk merkpagina
Pansy

Pansy

Bekijk merkpagina
Rovers Coffee Roasters

Rovers Coffee Roasters

Een aantal maatschappelijk verantwoorde ondernemers hebben de handen ineengeslagen om koffie te maken en een betere wereld voor onze kinderen achter te laten. Rovers Coffee Roasters is ambassadeur van het Coffee Kids programma wat zich inzet om jonge koffieboeren te helpen om, naast een duurzaam leven op te bouwen, ook creatieve veranderingen willen brengen in de koffie industrie.

Bekijk merkpagina
Slay All Day

Slay All Day

Wat begon bij het produceren van t-shirts is uitgelopen tot de verkoop van ludieke items zoals “Rapping Paper” en postcards. Het Amsterdamse merk Slay all Day is opgericht door Nick Spapens met het oorspronkelijke doel om alledaagse kleding te maken met subtiele Hip hop referenties. Twee jaar geleden zette hij het merk op uit liefde voor Hip hop en streetwear, wat onlosmakelijk is verbonden.

Bekijk merkpagina
Snippers

Snippers

Snippers is een merk van het ontwerpbureau Spek.Amsterdam, opgericht door Michiel van Sinderen en Steffen de Jonge. Beide heren hebben Productontwerp gestudeerd aan de TU Delft. Het is leuk om te weten dat ze naast het ontwikkelen van producten onder hun designbureau, ook lesgeven en coachen in Design. Na de studie ondervonden ze dat je echt pas wat leert als je het gehele proces van product design in praktijk doormaakt. Dat was de reden om Spek.Amsterdam in het leven te roepen.

Bekijk merkpagina
Stoned.

Stoned.

Stoned gaat helemaal over marmer. In 2014 zagen oprichters Derkan Atakan en John ter Riet een mogelijkheid om alledaagse producten te maken van hoogwaardig marmer. Ze werken vanuit hun kleine werkplaats in Amsterdam aan verschillende items die solide in de hand liggen en toch elegant ogen. Het marmer is afkomstig van de Aegeïsche kust in Turkije en zorgt ervoor dat ieder product nét een andere look heeft: het is immers natuursteen.

Bekijk merkpagina
Studio Daphne Zuilhof

Studio Daphne Zuilhof

Bekijk merkpagina
The Great Places of Amsterdam / In60Seconds BV

The Great Places of Amsterdam / In60Seconds BV

Great Places of Amsterdam is een geïllustreerde kaart die de de leukste plekken van Amsterdam laat zien: van winkel tot kroeg en van museum tot restaurant. De plekken die juist niet in de gemiddelde reisgids staan, de kaart herkenbaar maken voor de trotse Amsterdammer en de toerist weghoudt van de gebaande paden. De maker genaamd Lienke werkt als freelance illustrator en is ze begin 2017 samen met Esther de Korte (Vonik Design) een muurschilderscollectief begonnen onder de naam Wallnuts.

Bekijk merkpagina
The Very Good Candle Company

The Very Good Candle Company

The Very Good Candle Company maakt heerlijk geurende kaarsen waarbij duurzaamheid en milieuvriendelijkheid centraal staan. Het bedrijf is opgericht door Isil, die sinds 2017 samen met haar vriend Emre in Amsterdam woont. Voor Isil staan kaarsen sinds kleins af aan symbool voor herinneringen aan vrolijke familieaangelegenheden. Deze warme herinneringen en haar passie voor milieuvriendelijk leven vormen de basis van het bedrijf, waarvoor ze haar langdurige carrière in de marketingsector afsloot.

Bekijk merkpagina
TIMcity

TIMcity

TIMcity is een nieuw artistiek, fashion en marketing merk. Het heeft een verfrissende scherpe blik op de grote steden die we allemaal kennen. Elke stad heeft haar eigen energie en verschaft kracht, ruimtelijkheid, grandeur, gezelligheid en erkenning.René Tim is het creatieve brein achter de designs. Met een achtergrond in Built Environment en Urban Planning vertaalt hij zijn visie over de stad in grafische ontwerpen.

Bekijk merkpagina
Tony's Chocolonely

Tony's Chocolonely

Het verhaal van Tony’s Chocolonely begint bij journalist Teun van de Keuken die in 2003 erachter kwam dat 2 miljoen kinderen onder illegale werkomstandigheden op cacaoplantages in West-Afrika werkten. Toen hij eenmaal wist dat er ook een bittere smaak aan deze zoete versnapering zat, gaf hij zichzelf, na het eten van een aantal chocoladerepen, aan als chocoladecrimineel om aandacht te vragen voor deze kwestie.

Bekijk merkpagina
Travel with Pencils

Travel with Pencils

Bekijk merkpagina
Unbegun

Unbegun

Van gebruikte zeilen tot functionele, karakteristieke producten. UNBEGUN upcyclet oude Amsterdamse marktzeilen en geeft ze een nieuw leven als tas, fanny pack of laptophoes. Van iets ouds weer iets nieuws maken heeft Martijn Hemelaar, oprichter van UNBEGUN, altijd al aangesproken. Als kleine jongen verdiende hij zijn zakgeld op de Amsterdamse markten.

Bekijk merkpagina
Unobvious

Unobvious

Bekijk merkpagina
V at the City

V at the City

Veronika Utasi is de oprichter en eigenaar van V. at The City, een sociale onderneming die hun passie voor steden integreert in moderne designs. Denk lokaal, doe mondiaal. Dat is de visie van V. at The City. Veronika, van oorsprong econoom, zette haar succesvolle carrière opzij om achter haar passie voor design aan te gaan. Met V. at The City hoopt ze producten te creëren waar anderen blij van worden.

Bekijk merkpagina
Vintage Mondkapjes

Vintage Mondkapjes

Bekijk merkpagina
Vonik

Vonik

Twee en een half jaar geleden gooide Esther de Korte van Vonik Design volledig het roer om. Na jaren alleen maar digitaal getekend te hebben was het tijd om ook weer ‘echt’ met de hand te gaan werken. Sinds die omslag werkt de Amsterdamse maker onder andere aan muurschilderingen, lino prints en keramieken kunst. Nu heeft zij een prettige 50/50 balans gevonden tussen digitaal en analoog werk.

Bekijk merkpagina